Wdrażanie controllingu i budżetowania w przedsiębiorstwie
Spis treści:
- Cel i zakres tematyczny szkolenia
- Adresaci szkolenia
- Metodyka zajęć
- Czas trwania szkolenia
- Program szkolenia
- Informacje o wykładowcy
- Informacje organizacyjne
CEL I ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA
Szkolenie poświęcone jest wdrożeniu i funkcjonowaniu systemu budżetowania i controllingu w przedsiębiorstwach. W szczególności zostaną omówione zagadnienia dotyczące:
- audytu systemu informacyjnego na potrzeby wdrożenia budżetowania i controllingu,
- tworzenia koncepcji systemu budżetowania i controllingu dla przedsiębiorstwa,
- wyboru i wdrożenia systemu informatycznego wspomagającego funkcjonowanie systemu controllingu w przedsiębiorstwie,
- harmonogramu wdrożenia budżetowania i controllingu w przedsiębiorstwie.
Szkolenie skierowane jest do:
- zarządów, dyrektorów ekonomicznych, właścicieli przedsiębiorstw,
- dyrektorów finansowych,
- głównych księgowych,
- pracowników działów finansowo-księgowych oraz controllingu,
- pracowników, którzy będą odpowiedzialni za wdrożenie, stosowanie i rozwój systemu controllingu i budżetowania w przedsiębiorstwie, lub w których już taki system funkcjonuje.
Szkolenie prowadzone będzie w formie warsztatu. Uczestnicy zajęć będą tworzyć koncepcję wdrożenia systemu budżetowania w przedsiębiorstwie. Uzupełnieniem warsztatu będą wykłady dotyczące poszczególnych elementów wdrożenia systemu controllingu w przedsiębiorstwie.
Czas trwania szkolenia wynosi ok. 8 godzin lekcyjnych
- Istota wdrażania systemu budżetowania i controllingu w przedsiębiorstwie
- Audyt systemu budżetowania i controllingu przedsiębiorstwa
- Dokumentacja organizacyjna systemu budżetowania i controllingu przedsiębiorstwa
- Koncepcja wdrożenia systemu budżetowania i controllingu przedsiębiorstwa
- Wdrożenie systemu informatycznego do budżetowania i controllingu
- Organizacja i zadania działu controllingu
- Tworzenie koncepcji systemu budżetowania - ćwiczenia
- Przykłady wdrożeń w przedsiębiorstwach
- Mity budżetowania i controllingu - podsumowanie
Roman Kotapski (dr hab. inż.) - ekspert w zakresie zarządzania kosztami, Prezes Zarządu MARINA Sp. z o.o. www.brz-marina.pl, wydawca pisma Controlling i Zarządzanie (www.controllingzarzadzanie.embuk.eu), Redaktor Naczelny Wydawnictwa MARINA (www.e-marina.eu). Profesor w Katedrze Rachunku kosztów, Zarządzania podatkami i Controllingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Specjalizuje się w rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, budżetowaniu, zarządzaniu kosztami, controllingu. Opracował i wdrożył systemy budżetowania, controllingu, zakładowe plany kont, procedury i zasady kalkulacji cen i kosztów m.in. w przedsiębiorstwach budowlano-montażowych, produkcyjnych, handlowych, radiu, wodociągowo-kanalizacyjnych, komunalnych, szpitalach.
Autor ponad 200 artykułów na temat rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej i budżetowania publikowanych na łamach specjalistycznych czasopism, m.in. Wodociągi - Kanalizacja, Controlling i Zarządzanie, Controlling i Rachunkowość Zarządcza, Rachunkowość, Rachunkowość Budżetowa, Biuletyn Rachunkowości i Finansów, Rachunkowość finansowa i audyt.
Jest autorem, współautorem wielu książek m.in. Budżetowanie w przedsiębiorstwie. Kompendium wiedzy (Wydawnictwo MARINA 2006), Budżetowanie kosztów w przedsiębiorstwie (Wyd. ODDK 2002), Rachunkowość w zarządzaniu zdecentralizowanym przedsiębiorstwem (Wyd. PWE 2001), ABC kosztów przedsiębiorstwa telewizyjnego (Wyd. Montevideo 2005), Zarządzanie przedsiębiorstwem budowlanym (Wyd. Poltext 2009), Rachunkowość zarządcza. Zbiór zadań (Wydawnictwo MARINA 2009), Budżetowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem budowlano-montażowym (Wydawnictwo MARINA 2014), Rachunek kosztów usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Pomiar, ujmowanie, kontrola i sprawozdawczość (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 2017), Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza. Kompendium wiedzy (Wydawnictwo MARINA 2020). Zarządzanie finansami w podmiotach leczniczych (Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2021), Raportowanie finansowe, niefinansowe i kosztowe w polskich instytucjach kultury (wyd. Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z o. o., Katowice, 2021)
TERMIN SZKOLENIA
14.01.2025 r. (wtorek)
CENA SZKOLENIA:
Cena szkolenia od: 800 zł netto plus 23%VAT.
POMOCJE CENOWE - termin zgłoszenia
Cena szkolenia przy zgłoszeniu do 7.01.2025 wynosi: 800 zł netto plus 23%VAT.
Cena szkolenia przy zgłoszeniu po 7.01.2025 wynosi: 850 zł netto plus 23%VAT.
Cena szkolenia obejmuje: udział jednej osoby w jednodniowym szkoleniu, bogaty komplet materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia.
PROMOCJE CENOWE - liczba uczestników szkolenia
Przy zgłoszeniu 2 osób z jednej firmy – 10% rabatu od osoby!
Dla 3 i 4 zgłoszonej osoby z jednej firmy – 15% rabatu od osoby!
Dla zgłoszonej 5 osoby z jednej firmy lub następnej – 20% rabatu od osoby!
UWAGA: Zgłoszenia przyjmowane są do 13.01.2025 r.
ZASADY UDZIAŁU W SZKOLENIU
Podstawą uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie wypełnionego FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO oraz uiszczenie opłaty za szkolenie w terminie do 13.01.2025 r Zgłoszenie prosimy wysłać e-mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Prosimy o dokonywanie wpłat za szkolenie na konto:
Santander Bank Polska S.A. 43 1500 1168 1211 6006 1248 0000 w terminie do 13.01.2025 r z dopiskiem: Opłata za szkolenie Wdrożenie controllingu.
Faktura zostanie przekazana uczestnikom w dniu szkolenia lub wysłana pocztą przed rozpoczęciem szkolenia na podstawie przedpłaty. Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu musi być dokonane w formie pisemnej. Niedokonanie wpłaty za szkolenie nie jest jednoznaczne z rezygnacją ze szkolenia. Możliwe jest zastępstwo uczestnika inną osobą.
WARUNKI REZYGNACJI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU
W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed szkoleniem, uczestnik zostanie obciążony kosztem 75% wartości szkolenia. W przypadku braku informacji o rezygnacji, uczestnik zostanie obciążony kwotą stanowiącą 100% wartości szkolenia.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia z przyczyn niezależnych od organizatora. W przypadku odwołania szkolenia przez organizatora, zwracane są jego koszty.
Kontakt w sprawie szkolenia:
Stefan Kopieć tel. 501 984 940, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
Więcej informacji o działalności Biura Rachunkowości Zarządczej MARINA, świadczonych usługach, obecnych wdrożeniach oraz szkoleniach znajdują się na stronie internetowej: www.brz-marina.pl.
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W SZKOLENIU